Management Department

The Department of Management is a specialized academic center, which provides lectures in relevant areas for bachelor's, master's and MBA studies.

Expert consultations

Consultation with the academic staff can be arranged via formulare.vsem.cz.

Department recommends

Study subjects

Crisis management Law in sport
Management I Management II
Production and Operations Management Project Management
Quality Management Project Management II
Risk Management Management of change
Sport and Society Managerial Decision Making
Methodology for Quality Management Strategic Management
Business skills Strategic Analysis
Commercial transactions Management´s Systems
Operational programs Theory and Practice of Management
Organization and business management Principles of Management

< zpět

PhDr. Karel Eliáš, CSc.

PhDr. Karel Eliáš, CSc.

Practical Applications

PhDr. - FŽ UK Praha (specialization marketing and promotion)
CSc. - Institute of Psychology, Czechoslovak Academy of Sciences (social psychology and communication psychology)

Publications

  • Eliáš, K.: Možnosti a omezení při využití aktivního sociálního učení ve výuce marketingové komunikace. In: KOMEDIA, Vysoká škola finanční a správní, o.p.s. Praha, 2013, ISBN 978-80-7408-067-8.
  • Eliaš, K.: How to challenge contemporary marketing communications issues. Americká obchodní komora v Praze, 2015.

Pedagogical activities

  • lektor: VŠFS (Marketing Communication Structure, Sales Promotion, Customer Relationship Management, Integrated Marketing Communication)
  • lektor: CEMI (MBA kurzy Podpora prodeje a Řízení vztahů se zákazníky)
  • tutor: Intensive Programme on CSR v rámci programu ERASMUS (Alicante, Španělsko, 2012)
  • Ad hoc přednášky Integrated Marketing Comunication na Anadolu University (Eskisehir, Turecko, 2013), EPHEC University College, Louvain-la-Neuve, Belgie, 2017 a Universidad San Pablo (Madrid,Španělsko,2019)

Grants and memberships

  • Člen výboru pro marketing při Americké obchodní komoře v Praze.
  • Člen 1.ČLTK a GC HK.

Conferences

  • Customer Relationship Management (Londýn, 2002)