Marketing Department

The Departmen of Marketing is a professional academic department, which provides lectures in their areas of bachelor's, master's and MBA studies.

Expert consultations

Consultation with the academic staff can be arranged via formulare.vsem.cz.

Department recommends

Study subjects

Innovative strategies Media Communication
Intercultural marketing International Marketing
Communication Strategy New Media
Marketing Marketing II
Public Relations PR in Sports
Marketing and Marketing Communications Advertising
Marketing Human Resources Advertising and Marketing Communications
Marketing of sport events Advertising in Sport
Advertising and Marketing Communications Marketing companies' performance
Advertising Strategy and Planning Marketing mix
Consumer behavior Marketing research
Strategic Marketing Massmedia communication
Market and Consumption The international environment
Principles of Marketing Media and advertising environment

< zpět

PhDr. Petr Kopáček

PhDr. Petr Kopáček

Practical Applications

Petr Kopáček has more than 16 years of experience in Public Affairs, external and internal communication, marketing and CSR. He worked as a communication manager in several institutions in the public and private sectors (Ministry of the Interior - General Directorate of the Fire and Rescue Service of the Czech Republic, the Czech Chamber of Commerce, LEO Express, Hamé, Danone and Nutricia). He studied history and political science at the Faculty of Philosophy of Charles University, and also studied at Northumbria University in Newcastle, England. His hobbies include film, sports, science fiction and travel.

Publications

  • More or less Europe: Media coverage of European Parliamentary Elections in the Czech Republic, in: M. Maier, J. Tenscher (eds.), Campaining in Europe-Campaining for Europe, Berlin 2006, s. 219-237. (odborná studie)
  • Politické působení Karla Práška v letech 1901-1918, In: Moderní dějiny, Praha 2005, s. 29-121. (odborná studie)
  • Rudé Právo v kontextu reforem konce 60. let: Metodické poznámky ke kvantitativní analýze, Pražské sociálně vědní studie, Praha 2006,(spoluautor odborné studie)
  • Jak pečovat (také) o sebe - příručka pro zdravotnické pracovníky, 2020, překlad z AJ originálu spolu s Jarmilou Šimkovou
  • publikování komentářů, reportáží, recenzí v médiích (Mladá Fronta Dnes, Lidové noviny, idnes.cz, Literární noviny, Marketing Sales Media)
  • publikování více než 900 tiskových zpráv a článků v odborném tisku i periodikách určených pro širokou veřejnost

Pedagogical activities

  • VŠCHT, přednáška na téma Trvalá udržitelnost v potravinářství z pohledu Danone, 2021
  • Projekt online kurzů Právě teď, o.p.s., online přednáška na téma Češi a média, 2021
  • Metropolitní univerzita Praha, přednáška na téma PR v praxi, 2019

Grants and memberships

  • Společnost pro výživu
  • PR Klub
  • KDU-ČSL

Conferences

  • Praktická využitelnost systému – pohled výrobce potravin na problematiku nutričního označování potravin v kontextu ČR a EU, Konference na MPO - Praktická využitelnost systému – pohled výrobce potravin na problematiku nutričního označování potravin v kontextu ČR a EU (2021)
  • Strategie a taktiky komunikace reformulací směrem na spotřebitele ve společnosti Danone – inovace obsahu i obalu, Výroční konference platformy pro reformulace při Potravinářské komoře ČR, 2021
  • Možnosti reformulací v segmentu mléčných výrobků a v segmentu výrobků na rostlinném základě: zlepšování složení nutrientů (vč. probiotik) a fortifikace v českém a evropském kontextu, Výroční konference platformy pro reformulace při Potravinářské komoře ČR, 2020
  • Trvalá udržitelnost při výrobě potravin z pohledu společnosti Danone, online konference k potravinám organizovaná Verlag Dashöfer, nakladatelství, spol. s.r.o., 2020
  • Příležitosti a rizika interní komunikace v heterogenní výrobní firmě, konference In-Comms Forum, 2018
  • Jak udělat dobře PR začínající značky, seminář k public relations, Blue events, 2012