Katedra marketingu
Katedra marketingu je odborným akademickým pracovištěm, které zajišťuje výuku v příslušných oblastech pro studijní obory akreditovaného bakalářského, magisterského a MBA studia.
Výukové a odborné konzultace (SP/BP/DP)
- Osobní konzultace a videokonzultace (výuka, písemné práce) s akademickým pracovníkem jsou možné pouze po objednání na daný termín prostřednictvím Rezervační aplikace VŠEM.
Katedra doporučuje
Studijní předměty
Inovační strategie | Média a reklamní prostředí |
Interkulturní marketing | Mediální komunikace |
Komunikační strategie | Mezinárodní marketing |
Marketing | Nová média |
Marketing II | Public Relations |
Marketing a marketingová komunikace | PR ve sportu |
Marketing lidských zdrojů | Reklama |
Marketing sportovních akcí | Reklama a marketingová komunikace |
Marketingová komunikace | Reklama ve sportu |
Marketingová výkonnost podniků | Reklamní a marketingová komunikace |
Marketingový mix | Reklamní strategie |
Marketingový výzkum | Reklamní strategie a plánování |
Masová a mediální komunikace | Spotřební chování |
Masová komunikace | Strategický marketing |
Mezinárodní prostředí | Trh a spotřeba |
Základy marketingu |
Ing. Aleš Marek, Ph.D.
Marketing
Absolvent VŠCHT v Praze obor Ekonomika a řízení podniku (2000), diplomová práce na téma „Software na podporu řízení jakosti“. Doktorát dokončil na VŠCHT s disertační prací na téma „Řízení značek moderního životního stylu v kategorii volně prodejných léčiv“ (2008).
Praxe
Pracoval na různých marketingových pozicích ve firmách Wrigley, Reckitt-Benckieser, GlaxoSmithKline, Kraft Foods a Ferrero. Řídil marketing např. těchto značek: Odol-3-dent (strategie, uvedení na trh), Aquafresh, Sensodyne (tvorba kampaně „zubaři“), NiQuitin (uvedení přípravku na odvykání kouření na trh v ČR a SR), Calgon (kampaně s opravářem Bláhou), Quanto, Fidorka, Ferrero Rocher, Raffaello, Tic Tac a další. Specializuje se na spolupráci s praxí. Je spoluautorem tří patentů.
Publikační činnost
- Marek A., Zubní hygiena pro mladé, Marketing&Media, 7.4.2003
- Schreier M., Úsměv bez kazů už nestačí, Marketing&Media , 12. 5. 2003
-
Čechová R., Náhradní nikotinová léčba má u nás slibnou budoucnost. Do tří let by se trh mohl zpětinásobit. Překročí tak miliardu korun, Marketing&Media, 14. 2. 2005
- Hrazdil J., Trendy: lepší je nekouřit, Zboží & Prodej, 18.5.2005
-
Lysáková J., Zubní pasty se specializují, Zboží & Prodej, 7.8.2006
-
Vlček P., Stále platí, že 60 % kuřáků by chtělo přestat, ale doopravdy to zkusí jen 10 %. Inspiraci najdou v lednu., Marketing&Media, 29. 1. 2007
- Vlček P.,Tři hráči na malém dvorku, Marketing&Media, 29.1.2007
Televizní a rozhlasová vystoupení
- Nekuřácké pracoviště, DVD, GlaxoSmithKline, nedatováno
- Novotná L., pořad „HotShot“, TV Praha, 31.12.2004
- Veberová R., pořad „Závislost na tabáku“, TV Karneval, 16.5.2006
- Slovenský rozhlas, Pořad o léčbě závislosti na tabáku, 12-2005
Patenty
- č.300227 Způsob recyklace odpadní pryže
- č.295005 Způsob mytí sklenic a nádobí v ručních myčkách
- č.298398 Způsob ošetření a využití kontaminovaných zemin